akut tandpine

Hvordan behandles tandpine bedst?

Der findes mange forskellige råd til, hvordan man bedst behandler tandpine og tandsmerter, og i dette blogindlæg kan du blive klogere på nogle af disse. Find det allerbedste råd til sidst i indlægget
Tandpine kan opstå af mange årsager, og hvis den opstår akut kan denne tandsmerte være næsten uudholdelig for selv de hårdhudede personer, men det er vigtigt at få gjort noget ved den akutte tandpine så snart den opstår, da den som mange andre tilstande blot kan forværres, hvis man venter for lang tid.
De typiske årsager til akut tandpine opstår ved huller i tænderne eller tandbylder, men dette kan også udvikle sig til betændelse i kæben eller tandkødet og så er det rart at vide, hvordan man kan kurere disse tandsmerter. Spørgsmålet er blot om de mange husråd mod akut tandpine også virker.

Husråd mod akut tandpine

Et af de mest kendte og ældste husråd mod tandpine eller tandsmerter et at tage noget madolie og i denne blande nellike- eller ingefærpulver. Når man blander det i det rigtige forhold bliver det til en form for grød, og dette kan udpensles på området, hvor man oplever tandpine.

Nogle andre råd mod tandsmerter er at skylle munden i fortyndet 3% brintoverilte, spise hvidløgskapsler, blande 1 tsk. Ascorbinsyre med ½ teskefuld tvekulsurt natron, hvorover der hældes vand til det bruser, og dette skulle eftersigende også lindre tandpinen.

Andre med tandpine har også tidligere haft glæde af at drikke varm kamillete, der holdes så længe som muligt hvor tandsmerten er til stede. Efterfølgende rådes det til at tage teposen og bide sammen omkring den i 10 minutter 3 gange om dagen, da kamillete har en desinficerende effekt. Andre igen anbefaler vodka som desinfektion til tandpine.

Tro ikke på alt hvad du læser på nettet!

Når først man oplever akut tandpine og en tandsmerte der er så uudholdelig, at man næsten ikke kan være i sin egen krop, er man som regel villig til at prøve det meste. Hvis man har en overbevisning om at noget hjælper kan dette rent psykologisk også have en smertelindrende effekt – uden nødvendigvis at være påvist videnskabeligt – men hvis man oplever akut tandpine er der kun én rigtig ting at gøre: Søg tandlæge så hurtigt som muligt!
Det kan være skadeligt for dine tænder at vente for længe og prøve at kurere dette med diverse husråd. Ikke fordi at mange af husrådene gør ondt værre, men alene det at vente for længe, kan forværre tilstanden i tænderne og resultere i yderligere betændelsestilstande, som måske kunne være undgået

Comments are disabled.